Vi får ibland frågor som inte finns besvarade i Ringmasters FAQ. En del kan vara av allmänt intresse och då publicerar vi dom här. Du kan då snabbt ta del av
svaren utan att vi behöver skriva om vår FAQ. Den som ställt frågan har givetvis fått svar via mejl.
Hittar du inte svaret på din fråga i FAQ eller här kan du sända din fråga till support. Anvisningar längst ner på sidan.
Nya frågor och svar
Varför har topplistan inte uppdaterats?
Varför fungerar inte variablerna i den anpassade ringkoden?
Varför syns inte logo och bildbakgrund på medlemslistan?
Varför har topplistan inte uppdaterats?
Jag har aktiverat flera sajter i min ring och på kategorisidan står det nya antalet aktiva sajter. Men i topplistan på första sidan står det gamla. När uppdateras den?
Uppdatering av topplistan sker med 6 timmars mellanrum varför det kan dröja något innan det syns i topplistan. Du kan också
behöva klicka uppdatera för att ändringen skall bli synlig i din dator.
Varför fungerar inte variablerna i den anpassade ringkoden?
Variablerna i den anpassade ringkoden fungerar inte. De översätts inte utan står kvar som $::siteid etc. När jag klistrar in koden på min sida så fungerar ingen av
länkarna, next, prev etc. Vad är det för fel?
Du använder variablerna när du anpassar koden på Anpassa/Ringkoden sidan i RingAdmin men ingen översättning sker där. Den kod som skall placeras på respektive
medlemssida och där variablerna har ersatts och anpassats för resp medlemssajt av kodgeneratorn hämtas endera från det mejl som sänds ut när en ny sajt registreras
eller från Html kod sidan i SajtAdmin för resp medlemssajt.
Varför syns inte logo och bildbakgrund på medlemslistan?
Det här problemet blir allt vanligare. Allt fler gratis hemsidestjänster tillåter inte extern länkning av bilder. Du kan läsa mera på den här sidan i FAQ. Och där finns en lösning.
Är du Ringmaster sänd din fråga till support@iring.nu. Ange alltid ringID och webbringens namn, gäller det en sajt i en ring även sajtID. Svar på
supportfrågor sänds till den mejladress som finns registrerad i vårt system för den webbring frågan avser.
Är du Webmaster, d.v.s. inte Ringmaster men medlem i en webbring skall frågor om ringen i första hand göras till Ringmaster.
Är du inte medlem hos iRing kan du inte använda support utan får skriva till webmaster@iring.nu.